steg för steg .

jahapp här ska då jag visa den sminkningen jag använder mest just nu.. fast på vickan!
förvänta er inte nåt speciellt för jag är inte duktig om man nu säger så.
här är vad jag använde idaaag!


börja med att ta lite fondation på ögonlocken.
Sen tar du en ljus färg som grund( jag tog ljusguld)

efter det tar du en mörkare ton(brun/guld tog jag) och placera det i ögongloben.
Jag tog även över ögongloben.

Och nu tar du en färg som du tycker är lagom mörk för din hy( jag tog mörkbrun )
det tar du från övre ögonfranslinjen till ögonbrynet ungefär!
och till sist tar du en ljus ton bara vid ögonvrån.

(tog inet bild på detta)
sedan tar du en kajalpenna runt hela skiten ,haha.. sen lite mascara på det.
Sen är det klart!;D tar max.5min att fixa





men nu har jag även använt puder/rouge.
Två olika läppstift /tcyker det ena är för mörkt och det andra för ljust så tar båda;)sen läppglans på det.
sen blev hon klar!
så japp här har ni min dagliga sminkning fast på vickan:)
sry om det inte blev som du ville ha det''anonym'' ahah;)


pusssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0